ОРІЄНТОВНЕ ПЛАНУВАННЯ ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ

Опубліковано: Четвер, 25 жовтня 2018, 15:09
Перегляди: 29687

                                                            

І ДЕНЬ

ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Час проведення

Молодша група

Середня група

Старша група

І половина дня

 - Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їхніх родин;

- Заняття «Свої та чужі». Роз’яснення правил спілкування з близькими та чужими людьми.

- Читання казки С.Маршака «Казка про неслухняне мишеня».

- Психологічна гра «Ланцюжок компліментів для рідних людей»;

- Бесіда за змістом відомих художніх творів («Троє поросят», «Колобок»).

- Рухливі ігри «Пташка і кіт», «Зайці і Вовк».

- Читання казки «Котик і Півник».

- Заняття «Свої та чужі».

- Спостереження за незнайомими перехожими біля дитячого садка (Як їх можна назвати? Чи можна зрозуміти наміри цих людей за їхнім зовнішнім виглядом?).

- Моделювання ситуації «Чужий дзвонить у двері»;

- Заняття «Увага незнайомці»;

- Рухлива гра «Хитра лисиця».

Прогулянка

- Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити правила поведінки дитини, коли вона сама вдома;

- Дидактична гра «Мій телефонний довідник» (101, 102, 103, 104);

- Рухлива гра «Горобчики і кіт», «Кіт і миші».

- Дидактична гра

«З ким можна спілкуватися, а з ким ні»;

- Сюжетно-рольова гра «Магазин», закріпити знання правил ввічливого і обачного спілкування з незнайомцями.

- Дидактичні ігри «Свої – чужі», «Який, яка, яке, які?», закріпити знання правил безпечної поведінки.

- Спостереження за поведінкою дітей середньої групи, як граються. Моделювання ситуації «Можна – не можна».

ІІ половина   дня

- Психогімнастика «Усміхнемося мамі»;

- Перегляд казки «Колобок», інсценованої дітьми старшої групи, складання разом з дітьми позитивної кінцівки казки;

- Малювання малюнків за сюжетом казки «Колобок».

- Психогімнастика «Мовчазна розмова»;

- Читання казки «Червона шапочка», обговорення її змісту;

- Розв’язання проблемної ситуації «Катруся їде в гості», закріпити правила поведінки з незнайомими людьми.

- Театралізована діяльність «Котик і Півник»;

- Гра-тренінг «Телефонна розмова»;

- Індивідуальна робота: обговорення з дітьми прислів’я «З добрим дружи, а лихого стережись»;

- Дидактична гра « Добро – зло».

 

ІІ ДЕНЬ

ДИТИНА ВДОМА

      Час проведення

Молодша група

Середня група

Старша група

І половина дня

 - Бесіда про небезпечні предмети, які є на кухні;

- Дидактична гра «Відгадай за описом» (електроприлади);

- Бесіда з дітьми про предмети в групі, якими не можна гратися;

- Заняття «Електричні помічники вдома»;

- Зображувальна діяльність «Мої улюблені іграшки».

- Бесіда на тему «Мийні засоби всякі – це не іграшки малятам»;

- Дидактична гра «Знайди речі, які можуть становити небезпеку»;

- Екскурсія-огляд пральні.

- Сюжетна гра «Приберемо ляльку Машу» (прання лялькового одягу);

- Заняття «Часом гра не доводить до добра».

- Бесіда про правила безпечного користування механічними та електричними побутовими приладами, медикаментами;

- Екскурсія-огляд до пральні. Ознайомлення зі специфічним обладнанням, акцентування уваги на важливості дотримання правил техніки безпеки при його використанні;

- Дидактична гра «Що можна, а що ні», закріплення правил обережної поведінки в домашньому побуті.

Прогулянка

- Огляд майданчика. Звернути увагу дітей на небезпечні місця;

- Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити знання про безпечне використання побутових приладів;

- Дидактична гра «Чим можна гратися на прогулянці, а чим ні».

- Дидактична гра «Хороші і погані іграшки»;

- Моделювання ситуацій «Гра на балконі, на вікні»;

- Малювання на асфальті «Пожежна машина»;

- Рухливі ігри «Цілься краще», «Кеглі».

- Екскурсія-огляд території ДНЗ. Перевірити чи немає небезпечних предметів;

- Сюжетно-рольова гра «Діти захворіли», закріпити знання користування домашньою аптечкою (тільки в присутності дорослих);

- Ігри-естафети «Швидка допомога», «Рятівники поспішають на допомогу».

ІІ половина дня

-Читання віршів, відгадування загадок про електропобутові прилади;

- Дидактична гра «Безпечні та небезпечні розваги маленьких звірят»;

- Розглядання малюнків із зображенням пожежного транспорту та дії пожежників;

- Театральна вистава «Кицькин дім»;

- Дидактична гра «Хто з дітей чинить неправильно»;

- Дидактична гра «Що кому потрібно для роботи»;

- Конструювання електроприладів з будівельного матеріалу.

- Розфарбовування схематичних малюнків із зображенням небезпечних побутових приладів;

- Сюжетно-рольова гра «Школа екстремальних ситуацій»;

- Моделювання ситуації «Сам удома»;

- Закріпити номера телефонів потрібних в надзвичайних ситуаціях.

 

ІІІ ДЕНЬ

ДИТИНА І ПРИРОДА

     Час проведення

Молодша група

Середня група

Старша група

І половина дня

 - Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку», закріпити знання про сезонний одяг;

- Вивчення заклички  «Іди, іди, дощику»;

- Спостереження за станом погоди, що може бути небезпечним?

- Читання віршів про природу лісу;

 - Розгляд малюнків про мешканців водойм.

- Бесіда «Чиста вода – здорове життя»;

- Досліди з водою та повітрям;

- Розгляд картин відомих художників з зображенням природних явищ, бесіда за їх змістом;

- Оглянути календар природи в групі, зробити висновки.

- Бесіда «Як зберегти чисте повітря на планеті»;

- Розповідь вихователя «Обережно: гроза, буревій»;

- Вправа: «Придумай іншу казку. Що було б, якби герої знали правила поведінки в лісі» («Червона Шапочка», «Колобок», «Пан Коцький»).

Прогулянка

  - Малювання: «Веселий дощик»;

- Ігри з повітрям і водою;

-Заняття на тему: «Щоб здоровим бути, треба загартовуватися»;

- Дидактична гра: «Допоможемо Незнайці» (вибрати місця біля водойм, де можна безпечно гратися).

- Бесіда на тему: «Лікарські рослини», розглянути зображення;

- Дидактична гра: «У повітрі, воді та на суходолі»;

- Малювання: «Весняний день» (явища природи).

- Бесіда на тему «Усі ми природі друзі»;

- Дослідницька діяльність «Визначення сили вітру» (вітрячки, смужки паперу, стрічки);

- Рухливі ігри «Шпаки», «Відгадай чий голосок»;

- Заняття на тему: «Щоб бути здоровим…»

ІІ половина дня

    - Бесіда за картиною «На прогулянку до озера», ознайомити дітей з правилами поведінки біля води, вчити, що треба охороняти водойми: не кидати сміття;

- Дидактична гра: «Хто де живе» (мешканці водойм).

- Зображувальна діяльність «У природи немає поганої погоди» (природні явища, обговорити, коли вони можуть бути небезпечними);

- Бесіда: «Хто робить правильно, хто ні»;

- Пам’ятка: «Правила поведінки в лісі».

- Гра за ТРВЗ «Що було б, якби…» (не було б сонечка, не було б вітру, постійно йшов дощ…);

- Природоохоронна бесіда «Щоб я зробив, щоб наш садок був кращий»;

- Рухливо-творча гра «Рятувальники».

ІV ДЕНЬ

ДИТИНА І ВУЛИЦЯ

Час   проведення

Молодша група

Середня група

Старша група

І половина дня

- Спостереження за легковими та вантажними автомобілями, які рухаються біля території дитячого садка;

- Розглядання непередбачуваних ситуацій зі звірятами на дорозі за серією картин «Азбука дорожнього руху»;

- Рухлива гра «Горобчики і автомобілі»;

- Заняття «У гості до бабусі», закріпити правила безпечної поведінки в громадському транспорті.

- Спостереження за транспортом спеціального призначення, що рухається поблизу території закладу;

- Заняття «Світлофор та зебра – наші помічники»;

- Сюжетно-рольова гра «Водії»;

- Дидактична гра «Куди їдуть машини»;

- Настільна гра «Назви знак»;

- Рухлива гра «Пішоходи і машини».

- Бесіда на тему «Як ми їхали з батьками»;

- Заняття «Дорожні знаки – азбука для водіїв і пішоходів»;

- Ігри на майданчику дорожнього руху;

- Вирішення проблемних ситуацій, які можуть трапитися на дорозі;

- Рухлива гра «Кольорові автомобілі».

Прогулянка

- Ігрова ситуація «Пішохідний перехід»;

- Розповідь вихователя про правила дорожнього руху «По дорозі – з дорослим за руку»;

- Проблемна ситуація «Лялька загубилася»;

- Дидактична гра «Хто як рухається».

- Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріплення правил поведінки водіїв і пішоходів;

- Сюжетно-рольова гра «Наша вулиця»;

- Дидактична гра «Знайди колір світлофора».

- Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріпити види транспорту;

- Рухлива гра «Стій! Увага! Рушай!»;

- Сюжетно-рольові ігри «Залізничний вокзал», «Аеропорт».

ІІ половина дня

- Читання творів М. Познанської «Світлофор», Л.Яковенко «Ми граємо»;

- Самостійна художня діяльність: малювання світлофора;

- Настільні ігри «Склади дорогу», «Куди їде автомобіль»;

- Тренінг «Перейди правильно дорогу»;

- Конструктивні ігри «Гараж», «Дороги».

- Читання твору С.Маршака «Світлофор»;

- Креативна діяльність «Автомобіль майбутнього», малювання;

- Рухливі ігри «Пішоходи і автомобілі», «Горобчики і автомобілі»;

- Психогімнастика «Звуки дороги».

Читання творів В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці»;

- Самостійна художня діяльність «Безпека на дорозі», оформлення виставки малюнків;

- Брейн-ринг «Діти і вулиця»;

- Сюжетно-рольова гра «Подорож».

                                                                                            

V ДЕНЬ

ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ

       Час   проведення

        Молодша група

    Середня група

Старша група

І половина дня

- Дидактичні ігри « У саду чи на городі», «Відгадай на дотик»;

- Сюжетно-рольова гра «Овочевий ринок»;

- Ліплення «Смачні та корисні фрукти»;

- Закріплення правил миття рук та обличчя у повсякденні;

- Читання вірша Г Бойка «Здоровим будь».

- Розповідь вихователя про користь овочів, фруктів та правила їх вживання;

- Дидактична гра

 « Відгадай за смаком»;

- Сюжетно-рольова гра «кухарі»;

- Заняття «Вітаємо мило духмяне і рушничок полотняний;

- Читання оповідання Д.Орлової «П’ять справ перед сном».

- Психогімнастика «Заводні іграшки»;

- Бесіда про небезпеку брудних рук;

-Заняття «Здоров'я дітей – майбутнє країни»;

- Сюжетно-рольова гра «Лікарня».

Прогулянка

- Психогімнастика «Неслухняні ведмедики»;

- Дидактичні ігри «Де чий ніс», « Чий голосок»;

- Розповідь вихователя «Помічники людини – очі, вуха, ніс»;

- Розгляд води в калюжах, закріпити знання про небезпеку брудної води;

- Бесіда про користь загартування, збереження здоров'я дітей;

- Дидактична гра «Знайди предмет із заплющеними очима»;

- Рухлива гра «Заборонений рух»;

- Розповідь твору М.Коцюбинського «Десять робітників».

- Бесіда про лікарські рослини;

- Дидактичні ігри «Вершки та корінці», «З якого дерева плід»;

- Бесіда за змістом твору І.Січовика «Хліб чи халва»;

- Вивчення вірша Г.Бойка «Носовичок»;

- Читання твору К.Чуковського «Мийдодир».

ІІ половина дня

- Сюжетно-рольова гра «Моя квартира»,  розширювати знання про необхідність дотримання чистоти в приміщенні;

- Малювання «Носовичок для ляльки»;

- Рухлива вправа «Якщо хочеш бути здоровим, роби так».

- Дидактична гра «Щоб здоров'я добре мати, про

здоров'я треба дбати»;

- Моделювання ситуації про послідовність дій щодо дотримування розпорядку дня;

- Сюжетно-рольова гра «Сім'я», закріпити набуті знання про ведення здорового способу життя.

- Дидактична гра «У кого що болить», вчити надавати першу допомогу;

- Драматизація казки «Лікар Айболить»;

- Колективна робота зі створення книжки «Що робити, щоб не хворіти»;

- Рухливі ігри «Ми веселі дошкільнята», «Хто далі стрибне».